august 2013

Ferie over!

Vi har vrt en uke i Trondheim, og vi har jaggu gjort litt av hvert!

Etter en LANG togtur kom vi endelig frem til trndelag.

Selvflgelig mtt venner og familie. Fikk tatt en tur til Camilla og Yatzy, hvor jeg, Camilla og Marit fikk tatt igjen en del snakking. Lenge siden sist jeg s de, s hver gang jeg er i Trondheim prver vi mtes. Alltid koselig og hadde en fin kveld der. Yatzy er en smkt hannhund s han var ikke blyg foran Mana. Mana flrter jo ogs sklart, den luremusa.

S fikk vi og tatt en tur til Tonje og huskyene hos Trondheim Husky. For noen fine folk, og fine bikkjer. Ikke noe problem ta turen igjen om jeg nsker det ihvertfall! Og DET m man jo f til! Der kjrte vi 2 14-spann, og Mana ble satt bakerst i spannet. M si hun gjorde en strlende jobb denne gangen! Hennes 2. gang i spann, p en tur p ca 1,3 mil. Baklina holdt seg stram store deler av tda, og nr vi starter igjen etter ha stoppet litt sparer hun ikke p kreftene. Fikk filmet litt og. Fine jenta mi! Hadde jeg hatt treninger flere ganger i uka tror jeg jaggu hun kunne blitt en god spannhund.

De siste 3 dagene var det tid for fjelltur med fattern. Med sekken pakket, og klven tilpasset dro vi til Brekken p Rros, hvor mlet var g derifra og innover i fjellene. For en fin natur! Jeg elsker vre ute i naturen og ikke hre annet enn fugler, susende vind og bekkerisling. Vi var s heldige at vi fikk 2 dager med knallsol og bl himmel! Da ingen av oss hadde med oss solkrem har jeg n et fint skille p nesa of i ansiktet som bevis p det.. Ikke srlig pent, men det gr da vel over etterhvert.

Den frste natten snek temperaturen seg under 0 grader, og det var frost p telt og bakke da jeg gikk ut midt p natta. Mana stakar, hadde drlig mage hele turen, og jeg mtte ut med henne flere ganger om natten. Jeg hadde kjpt inn trrfr til turen, et fr som ikke inneholdt korn, og det var visst ikke noe srlig for en hundemage som er vant til kjtt! S neste gang blir det trket kjtt og V&H-plser.

S bar det videre til neste campsted. Vi fant et nydelig sted like ved et fint fiskevann. Hvor vi selflgelig fikk en 7-8 feit og fin rret. Og ingenting er bedre enn fersk, selvfisket rret til middag ute i naturen! Morgenen etter bestemte vi oss for g opp til en topp ikke langt unna campstedet. En topp ved Bjrnmmren, p 1223 moh. FOR en fin utsikt.. Herlighet! Jeg er s glad jeg bor i Norge som har slike steder. Og som har fjell! Og fin, frisk og ren natur.

Det kryr av reinsdyr p Rros, og Mana synes det var kult. De var jo overalt! Og s fikk vi sett en hare p vei ned fra fjellet. Det er ved slike opplevelser man blir i ett med naturen. Og man bare m stoppe for ta innover seg villmarken. Alle tanker forsvinner og man str bare og nyter utsikten. Finnes ikke noe bedre!

Mana ser rein for frste gang! SPENNENDE!

Stri og bred elv.. her m man bare ta av seg sko og vasse over om man vil vre trrbeint seinere p dagen!

Mana flger eksempelet med stil

Frste campsted. Solen begynner komme frem! Endelig! Fatter igang med matlaging

Le telt! Og solndegang..

Jeg fant et forlatt egg...

Solnedgangen! Why did I not bring my other cameraaaaa...! :(

Campen

Vakker bikkje i solnedgang..

S er det tid for blkos og kaffe

Dag nr.2.. P vei til neste camp. Nysgjerrig rein"kalv".. Ungdyr.. Mana bare: " I see it!! THERE! Right there!"

P en liten topptur for sondere terrenget og rute neste dag.

Funnet egnet campsted. Mana hviler nr hun kan! Viktig viktig!

Fattern fornyd med biteglad fisk i vannet vi har campet ved..

God og feit fisk med godt rdt kjtt! NAM!

Solnedgang kvelden fr v besteg toppen.

S bar det opp mot toppen p 1223 moh.. Nydelig utsikt etter bratt stigning.. PENT!

Obligatorisk bilde p toppen er viktig..

HVILETID...

P vei ned igjen

Norge <3

drikke fra rent fjellvann er det beste i verden.. Det og!

Toppen bak til hyre besteg vi. Bilde tatt fra campen.

Panorama fra toppen

Senere p dagen vendte vi nesen hjemover igjen og var hjemme igjen sent p kvelden. Da var det bare ta seg en god og varm dusj etterfulgt av en god natts svn i seng!

Ikke lenge til jeg skal oppover til Trondheim neste gang heller. Kun 1,5 uke til for da braker det ls med Torucon 2013. Det blir nok spennende! Jeg skal nemlig debutere som cosplayer! Noe morro m man jo finne p, nr man ikke skal selge kunstartikler. S det gleder jeg meg til.

Lenge siden sist!

Vi har hatt ferie, og n for tiden skjer det mye med litt av hvert. Jeg skal f meg ny roomie, som ogs har to hunder. Det blir spennende og jeg kjenner at jeg gleder meg fordi hun m vre en av de beste jeg kunne flyttet sammen med. S det gleder vi oss til! Derfor holder vi for tiden p med flytting, kasting og rydding av ting i leilighete. Det skal bli godt f unna ting man ikke trenger!

Ellers har vi jo hatt ferie n og jeg og Mana har vrt her og der.

Idag vknet vi til sol og bl himmel, og da mtte vi ut p tur!